pase eid

Pilsonības un migrācijas pārvaldes (turpmāk – Pārvaldes) ieviestie risinājumi klientu apkalpošanas kārtībā – apkalpošana rindas kārtībā, pagarinātais darba laiks 14 teritoriālajās nodaļās trešdienās un ceturtdienās, personāla palielināšana par 15 darbiniekiem Rīgas 1. nodaļā – būtiski uzlabojuši personu apliecinošu dokumentu pakalpojuma pieejamību Latvijas iedzīvotājiem.

“Pēdējo mēnešu laikā ir ieguldīts milzīgs darbs, lai būtiski uzlabotu personu apliecinošu dokumentu noformēšanas pieejamību Pārvaldes klientiem. Par to liecina arī Pārvaldes apkopotie statistikas dati: līdz 2022. gada jūnijam Pārvalde sniegusi pakalpojumu jau 367 157 klientiem, tas ir vairāk nekā pērn visa gada garumā, kad pakalpojums pēc iepriekšēja pieraksta tika sniegts 383 584 klientiem. Šī gada jūlija pirmajās nedēļās Pārvaldē jau pieņemti 43 763 personu apliecinošu dokumentu pieteikumi. Klientu apkalpošana rindas kārtībā ļauj Pārvaldei sniegt pakalpojumu pēc iespējas lielākam klientu daudzumam, kas ir īpaši svarīgi, tuvojoties Saeimas vēlēšanām,” skaidro Pārvaldes priekšniece Maira Roze.

Tāpat Pārvaldes klientu apkalpošanas kapacitāte un klientu pieprasījums pēc pakalpojuma salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju ir būtiski pieaudzis: pērnā gada jūnijā Pārvalde saņēma 31 794 pieteikumu personu apliecinošu dokumentu noformēšanai, bet šogad pieteikumu skaits ir gandrīz trīskāršojies – jūnijā saņemti 78 745 klientu pieteikumi personu apliecinošu dokumentu noformēšanai.  

Nepilna pusotra mēneša laikā kopš personu apliecinošu dokumentu noformēšanas un izsniegšanas atsākšanas rindas kārtībā Pārvalde reģistrējusi 78 745 klientu pieteikumus pēc personu apliecinošiem dokumentiem. Tas ir par 18 000 pieteikumu vairāk nekā šī gada aprīlī, kad apkalpošana notika tikai pēc iepriekšēja pieraksta un tika reģistrēti 60 703 pieteikumi.

Lai padarītu savus pakalpojumus klientiem ērtākus un turpinātu uzlabot klientu apkalpošanas servisu, augusta laikā Pārvalde plāno ieviest iespēju attālināti pieteikties pakalpojuma saņemšanai rindas kārtībā. Jauninājums ļaus tiešsaistē sekot līdzi rindai konkrētā nodaļā, lai pakalpojuma saņemšana būtu klientam ērta un mūsdienīga.

Vienlaikus Pārvalde ir nosūtījusi atgādinājum ~18 000 Latvijas balsstiesīgajiem iedzīvotājiem, kuriem 1. oktobrī beigsies personu apliecinošo dokumentu termiņš, izsūtot atgādinošas e-pasta vēstules tiem, kuri nodevuši Pārvaldei savas e-pasta adreses, lai mudinātu savlaicīgi apmeklēt Pārvaldes teritoriālās nodaļas un noformēt dokumentus līdz 14. Saeimas vēlēšanām.

Tāpat Pārvalde atkārtoti vērš uzmanību, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iniciētie Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā paredz, ka personas apliecība jeb eID karte no 2023. gada 1. janvāra būs obligāts personu apliecinošs dokuments ikvienam Latvijas pilsonim un nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu.

Pārvalde īpaši uzsver: šobrīd paredzēts, ka administratīvais sods tiks piemērots tikai gadījumos, ja klienta rīcībā nebūs personu apliecinošs dokuments, t. i., ne pase, ne eID karte.

Svarīgi ņemt vērā, ka nosacījums par eID kartes obligātumu neattiecas uz cilvēkiem, kuri pārsnieguši darbspējas vecumu, t. i., uz pensionāriem. Viņiem eID karte jānoformē līdz pārejas perioda beigām – 2030. gada 31. decembrim.

 

Informāciju sagatavoja

Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes

Personāla vadības un sabiedrisko attiecību departaments

prese@pmlp.gov.lv

26458928