Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde ir valsts iestāde.

Pārvaldes darbu pārrauga Latvijas iekšlietu ministrs.

Pārvalde darbojas

  • migrācijas jomā,
  • patvēruma jomā un
  • personu tiesiskā statusa noteikšanas jomā.

Pārvalde arī apkopo datus par Latvijas iedzīvotājiem.

Pārvalde izsniedz Latvijas iedzīvotājiem personu apliecinošus dokumentus.

Pārvaldes galvenais uzdevums jeb misija ir īstenot valsts politiku

  • migrācijas jomā,
  • patvēruma jomā,
  • personu tiesiskā statusa jomā,
  • iedzīvotāju uzskaites jomā,
  • personu apliecinošu dokumentu jomā.

Tādā veidā Pārvalde veicina Latvijas sabiedrības un valsts drošību.

Pārvaldes vēlamais sasniedzamais stāvoklis jeb vīzija:

Pārvalde ir mūsdienīgi strādājoša valsts iestāde.

Tā ātri reaģē uz dažādiem izaicinājumiem.

Pārvaldes darbinieki sadarbībā ar klientiem, sadarbības partneriem un kolēģiem ievēro vairākas vērtības.

Tās ir:

  • Taisnīgums un godprātība. Tas nozīmē:

Attiecībā uz visām personām Pārvalde likumus piemēro vienlīdzīgi.

Pārvalde arī lēmumus pieņem vienlīdzīgi attiecībā uz visām personām.

Pārvalde garantē taisnīgu uzdevumu izpildi.

Savus darba pienākumus Pārvalde veic godprātīgi.

Attiecībās ar klientiem, kolēģiem un sadarbības partneriem Pārvalde ir objektīva.

  • Profesionalitāte un kompetence. Tas nozīmē:

Pārvaldes darbinieki ir zinoši nozares speciālisti.

Darbinieki savus pienākumus veic mērķtiecīgi.

Pārvaldes darbinieki nepārtraukti uzlabo savas zināšanas un prasmes.

  • Sadarbība un uzticamība. Tas nozīmē:

Pārvaldei ir svarīga atvērta un uzticama saziņa un sadarbība.

Savu darbinieku vidū Pārvalde veido atvērtu un uzticamu saziņu. .

Atvērtu un uzticamu saziņu pārvalde veido arī ar klientiem un Latvijas sabiedrību.

Šādas saziņas un sadarbības pamatā ir vienlīdzība, līdztiesība un savstarpējā cieņa.

  • Atvērtība un pieejamība. Tas nozīmē:

Pārvalde veicina pakalpojumu pieejamību un elastību.

Pārvalde izmanto mūsdienu tehnoloģiju iespējas.

Pārvaldes klienti un sadarbības partneri paši var izvēlēties kā sazināties un pieprasīt un saņemt pakalpojumus.

  • Virzība uz attīstību un rezultātu. Tas nozīmē:

Dažādi sociālie, politiskie, ekonomiskie un globālie apstākļi var izraisīt pārmaiņas.

Pārvalde pielāgojas šādām pārmaiņām.

Šobrīd Pārvalde veicina sabiedrības piekļuvi digitālajiem pakalpojumiem.

Pārvaldei ir izstrādāta darbības stratēģija 2023.-2027.gadam.

Šajā dokumentā ir aprakstīta Pārvaldes vēlamā attīstība 5 gadu periodā.

Stratēģijas dokumentā Pārvalde apraksta

  • savu misiju un vīziju,
  • savas vērtības,
  • savas stratēģiskās prioritātes jeb galvenos attīstības virzienus nākotnē,
  • sasniedzamos mērķus un rezultātus.

Pārvaldes stratēģijas dokuments attiecas uz Pārvaldes darbības jomām:

  • pilsonība,
  • migrācija un patvērums,
  • iedzīvotāju uzskaite,
  • personu apliecinoši un ceļošanas dokumenti.

Darbības stratēģijā 2023.-2027. gadam Pārvalde ir noteikusistratēģiskās prioritātes:

  1. Pārvalde vēlas izmantot kvalitatīvus tehnoloģiskos risinājumus.

Pārvalde tā varēs lietderīgāk izmantot savus resursus.

Pārvaldes klientiem būs pieejami mūsdienīgi, ērti pakalpojumi.

  1. Pārvalde vēlas vēl vairāk uzlabot savu infrastruktūru un tās drošību.

Pārvalde tā varēs mazināt negatīvu ietekmi uz Pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem;

  1. Zinoši un motivēti darbinieki.

Mūsdienīgā darba vidē šādi darbinieki strādā patstāvīgi.

Šādi darbinieki spēs sniegt kvalitatīvus pakalpojumus.

  1. Uzlaboti pakalpojumi un to organizēšana, uzlabota apmaksas sistēma.

Pārvalde turpinās uzlabot piedāvātos pakalpojumus.

Pārvalde turpinās pielāgot pakalpojumu maksu to izmaksām.

Pārvalde nemitīgi uzlabo savu darbību.

Tā vēlas veicināt Latvijas sabiedrības un valsts izaugsmi.

Pārvalde vēlas kvalitatīvi pildīt sev uzticētos pienākumus.

Šo mērķu sasniegšanā Pārvaldei ir svarīga sabiedrības izpratne un atbalsts!

PMLP darbības stratēģija 2023.-2027.gadam

PMLP reglaments 24.08.2020